carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp pĂ„ ett berg mitt i dom VĂ€stgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. đŸŒČđŸŒŸ

Min helg.. đŸ’«đŸ’™đŸŒż

Publicerad 2017-01-29 22:00:10 i Lantliv,

Jag vet inte hur bra jag Ă€r pĂ„ att uppmĂ€rksamma mina egna fel & brister. Troligtvis inte alls. Men jag inser ju att jag inte Ă€r nĂ„gon vĂ€rst vidare bra bloggare i alla fall. Men det Ă€r nog lite för att jag tĂ€nker att mitt liv inte Ă€r sĂ„ vĂ€rst intressant. Min vardag ser ju ganska likadan ut. 


Vid den hĂ€r tiden vanligtvis Ă€r jag ute och gör kvĂ€llen hos djuren. Tar en snabb dusch och slĂ€nger i mig nĂ„got att Ă€ta. 
Men ikvĂ€ll.. Är sambon hemma. Han satte igĂ„ng med nĂ„gon gryta ute i köket och gick sen ut för att ta djuren. Jag fick klara instruktioner om att bara ta det lugnt och eventuellt röra om i grytan ibland. 

SĂ„ vad gör man nĂ€r man fĂ„r en hel kvĂ€ll för sig sjĂ€lv? Jaa, jag vet knappt. Jag passade i alla fall pĂ„ att ta en evighetsdusch med hĂ„rinpackning, skrubb & ansiktsmask. Nu pyser jag runt i pyjamas och har landat i soffan. Kaminen sprakar och det ligger en spinnande katt i mitt knĂ€veck. 
SĂ„ jag tĂ€nkte passa pĂ„ att berĂ€tta om min helg. 

Dixie & Pixie. đŸŸ

I fredags hĂ€mtade jag hem helgtjejen. 💙 Vi spontanhandlade lite mat och begav oss hemĂ„t. Vi matade alla djur, bar in ved och gjorde tacos som vi alltid gör nĂ€r hon Ă€r hĂ€r. Jag har insett att handla med barn inte alltid Ă€r helt lĂ€tt och jag hade sĂ„ klart glömt hĂ€lften. Det Ă€r en vĂ€ldig tur att köttfĂ€rs alltid finns hemma i frysen. 


Lilltjejen har legat i influensa hela veckan sĂ„ hon somnade ganska snart i soffan. 

Runt tolv kom sambon hem frĂ„n England sĂ„ jag kunde givetvis inte somna och sen blev vi sittande uppe ett par timmar. I vanliga fall brukar vi prata nĂ€stan varje kvĂ€ll nĂ€r han Ă€r borta men min telefon strejkar sen julbadet den fick sĂ„ vi hade en hel del att prata om. 

Lördagmorgon fick Andreas sovmorgon. Vi var ute och gav djuren frukost och sen gjorde vi lyxfrukost innan vi vĂ€ckte honom. Och i det tempot fortsatte dagen. VĂ€ldigt lugnt. Och jag bara myste. Kameran var inte uppe en enda gĂ„ng under dagen. Det behövs nog ibland. Att bara vara i nuet. Vi stĂ€dade hos djuren, pysslade och hĂ€lsade pĂ„ Farmor. PĂ„ kvĂ€llen  Ă„t vi hemmagjord pizza och tittade pĂ„ film. 

Idag har vi haft en riktigt slö dag. Jag fick sovmorgon men har Ă€ndĂ„ varit lite trött hela dagen. Jag tĂ€nker att vi inte gjort sĂ„ mycket  men det har vi kanske Ă€ndĂ„ fast i sakta mak. Andreas har stĂ€dat fĂ„rstallet och kört bort allt skrĂ€p. Ensilageplast, nĂ€t och tomma fodersĂ€ckar. Jag & F har pysslat med djuren, hĂ€mtat fĂ€llt sly och stĂ€dat i uthuset. Vi packade Ă€ven ner det allra sista av julen frĂ„n sovrummet. Min finaste adventsljusstake som Ă€r klĂ€dd med fĂ„rull. Det Ă€r alltid den som blir kvar sist men jag Ă€lskar den och önskar nĂ€stan att jag kunde ha den uppe Ă„ret om. 
Nu Ă€r det i alla fall fint & frĂ€scht i alla fönster. Alla smĂ„granar Ă€r ersatta med ris & alla hyacinter med blĂ„bĂ€rsris. 🌿 Och kaninerna och fĂ„ren har fĂ„tt en massa nya grenar. 

Idag Ă„kte vi och lĂ€mnade helgtjejen ihop och passade pĂ„ att (inte spontan)handla efterĂ„t nĂ€r vi Ă€ndĂ„ var i storstan sĂ„ nu behöver jag inte tĂ€nka pĂ„ det mer i veckan. 

Min helg var precis sĂ„ som jag vill ha den. đŸ’« Vad mycket lĂ€ttare & mysigare allt blir nĂ€r man Ă€r tvĂ„. Eller tre. Hoppas er var lika fin. 💙💙




Kommentarer

Postat av: Isabell

Publicerad 2017-02-01 12:14:41

Åh sluta nu, ditt liv Ă€r vĂ€ldigt intressant! Det Ă€r SÅ kul att lĂ€sa om djuren och naturen kring dig!

Och sÄ mysigt ni verkar ha, helgtjejen och du.

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela