carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp pĂ„ ett berg mitt i dom VĂ€stgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. đŸŒČđŸŒŸ

Min morgon.. 💙

Publicerad 2017-01-09 10:20:22 i Lantliv,

Jag har jobbat klart natt 2/4. Jag har förmĂ„nen att arbeta tillsammans med min bĂ€sta vĂ€n. Det gör det vĂ€ldigt mycket enklare. Allting flyter pĂ„ och gör man nĂ„gonting och vĂ€nder sig om.. DĂ„ stĂ„r hon dĂ€r och fullföljer vad jag precis tĂ€nkte utan att man behöver sĂ€ga ett ord. Alla borde ha en Elin.💙 


NĂ€r jag kom hem vĂ€ckte jag sambon som ska ivĂ€g pĂ„ jobb. Den hĂ€r gĂ„ngen till England. Det Ă€r inte ofta jag Ă€r avundfrisk pĂ„ hans jobb men idag Ă€r det lite sĂ„.. England alltsĂ„. Mitt andra hem. Jag hade nog bott dĂ€r om det inte var för livet hĂ€r. Och just det dĂ€r livet hĂ€r.. 


NĂ€r man hoppat i overallen och stövlarna & detta Ă€r det första man ser nĂ€r man kommer ut i fĂ„rstallet. En Arven som mĂ„ste ha frukost nu med en gĂ„ng.. Allra helst igĂ„r! DĂ„ trivs jag nog Ă€ndĂ„ rĂ€tt bra hĂ€r hemma. 



Eller Dora & Agda och morgonmyset. 💙🐑 


Och man fĂ„r inte glömma bort Selma. Hon brĂ€ker i högan sky annars. 



Grindarna anvĂ€nder vi för att separera tacklammen vi behöll, ifrĂ„n dom vuxna tackorna som gĂ„r ihop med Paddington. Vanligtvis brukar man betĂ€cka tacklammen ocksĂ„ men jag Ă€r en lite blödig fĂ„rbonde sĂ„ jag vill gĂ€rna att dom hinner bli lite större innan. 


Alla djuren har fĂ„tt frukost och Ă€r nöjda. Jag  har bĂ€ddat ner mig med London och ska sova nĂ„gra timmar. 


I början nĂ€r Andreas Ă€r borta uppskattar jag att vara ensam.. Det lĂ„ter kanske lite mĂ€rkligt. Men första tvĂ„ dagarna Ă€r det en skön kĂ€nsla att man rĂ„r om sig sjĂ€lv. Jag & djuren om varandra. Men jag vet ju att sen kommer den dĂ€r saknaden. 

Men jag har ju allt annat jag önskar.. och ensam hemma har man fullt upp hela tiden sĂ„ tiden gĂ„r rĂ€tt fort Ă€ndĂ„.. och vips Ă€r han hemma igen. 💙💙

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela