carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp pĂ„ ett berg mitt i dom VĂ€stgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. đŸŒČđŸŒŸ

Ledig helg.. 🌿

Publicerad 2016-03-20 22:49:25 i AllmÀnt,

Helgen har kommit & gĂ„tt. Min var lite kortare eftersom jag jobbade fredag-natten & sov bort en del av lördagen. Jag har hunnit med mycket Ă€ndĂ„. ✹ Min fine pappa har fyllt Ă„r & blivit firad. Jag har umgĂ„tts med mamma. Vi har plockat vackra fjĂ€drar, planterat om fuschior & pelargoner. Tjuvat trollhassel & Ă€tit vĂ„fflor. 


TvĂ€rtemot mĂ„nga andra blir jag lite nere lagom till att vĂ„ren kommer. Jag kan inte förklara hur eller varför. Det bara Ă€r sĂ„. Jag försöker verkligen fokusera pĂ„ allt som jag tycker om med den och ibland fungerar det. 
Ibland mindre bra. En sĂ„n sak om vĂ„ren som jag tycker om Ă€r i alla fall att komma hem till Salunda och bara andas en stund. Pappa skrotar runt pĂ„ gĂ„rden i trĂ€tofflor med vattenkannan i nĂ€ven, en stor snus under lĂ€ppen och utfodrar alla djur. Han stannar upp med jĂ€mna mellanrum, flinar lite och berĂ€ttar nĂ„gon rolig anekdot. Precis som det alltid varit. Lilla Mamma med sina tokgröna fingrar Ă€r i full fĂ€rd med att plantera om saker, dalta med sticklingar, kĂ„nka runt pĂ„ jordsĂ€ckar & försöka truga i en saker att Ă€ta. Jag hade tur nĂ€r jag blev tilldelad förĂ€ldrar. TvĂ„ sĂ„ himla fina blev mina. ✹

Jag hade tĂ€nkt hinna med att stĂ€da hönshusen i helgen men jag har faktiskt bara hunnit med dvĂ€rgarnas. 


Dom stora hönorna fĂ„r sitt palace stĂ€dat imorgon istĂ€llet. Men faktiskt kĂ€nns det som att dom Ă€r rĂ€tt nöjda just nu Ă€ndĂ„. Snön har smĂ€lt undan sĂ„pass att det finns smĂ„ flĂ€ckar som dom faktiskt vĂ„gar gĂ„ ut pĂ„. 



Och sen kommer dom Ă„t havre-neken nu. Den har dom gĂ„tt och kastat lĂ€ngtansfulla blickar pĂ„ hela vintern och inte kunnat nĂ„. 



PĂ„ det hela taget har jag haft en kort men jĂ€ttemysig helg. ✹💙


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela