carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp på ett berg mitt i dom Västgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. 🌲🌾

Måndag & vårväder 🌿💛

Publicerad 2016-04-04 20:22:32 i Allmänt,

Tydligen är det inte bara jag som har vårkänslor utan tackorna också. Veckan har varit väldigt hektisk för lammen fortsätter att komma i samma fart. Vilket är en rasande sådan. Sjutton små ullrumpor har jag nu. BB-avdelning är full och jag är så tacksam över att alla mår så bra. Jag kan sitta och titta på dom hur länge som helst. Mammornas lugna bräkanden och kärleksfulla buffningar, lammens näanden och små svans-viftningar när dom äter. Idisslandet från dom andra. Har man i te varit där kan man nog inte förstå den otroliga känslan. ✨

Det enda som kan toppa den här lamm-lyckobubblan jag lever i är att sambon kom hem i fredags kväll. Kanske låter det konstigt men det är ett val vi har gjort. Han jobbar utomlands & jag har en mindre tjänst här hemma och tar hand om gården. Det har sina för & nackdelar precis som alla andra förhållanden. Men jag inbillar mig att vi bråkar mindre om vardagliga saker. Tar vara på tiden helt enkelt. Jag kan väl erkänna att det inte alltid är roligt. Men det går för det mesta fint och jag växer lite för varje gång jag löser ett problem här hemma på gården helt på egen hand. Min allra första lamning är ett sådant exempel. Lille Göran som satt helt tvärt fast. Jag storgrät en stund, bröt ihop lite. Bet ihop, försökte minnas vad jag lärt mig på fårkursen och genom åren när andra djur fått ungar. Han kom ut till slut. Han mådde prima & växte upp till en stilig liten bagge. 💙

I vilket fall var det väldigt skönt att han kom hem nu. Hur mysigt det än är med lamm känns det skönt att kunna ägna sig lite åt dom andra djuren också. Och att göra andra saker man tycker om. Jag & helgtjejen har vårstädat i trädgården. Eldat skräp, planterat penséer & pelargonsticklingar. Hon har även sått en egen kruka med luktärter & var väldigt besviken imorses över att det inte blivit några blommor under natten. Men jag förstår henne. Vem hade inte önskat att det skulle gå så fort. 🌸 

Vårsolen har varit framme och vi har myst med lammen. Ätit glass högst upp i vedhögen. Åkt fyrhjuling & plockat ägg. Och jag tänker att det är så fint att bo så här. Mitt i skogen. Och med allt det som gårdsliv ger. Vissa är tacksamma för en tjusig bil & flådig villa. Jag är nöjd om jag hittar en extra fin fjäder, lamm som mår väl & pelargoner som tar sig. 🌿


Och till er som följer min instagram och trodde att ni skulle slippa en lamm-bild.. 



Fridas, Lillys & Sagas små busfrön är utsläppta & använder dom andra fåren som trampolin. Fullt fart med andra ord & himla kul med kompisar. 💛


Och jag hade glömt av i-landsproblemet med lamm i hö-häcken. Himla fina är dom i vart fall. 💙💙 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela