carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp pĂ„ ett berg mitt i dom VĂ€stgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. đŸŒČđŸŒŸ

En vanlig onsdag i Juli. 🌿

Publicerad 2016-07-06 19:13:10 i AllmÀnt,

Idag mÄste jag bara fÄ skryta lite.
Alla som kÀnner mig vet att jag Àr vÀÀldigt o-huslig. Jag tycker om att göra fint och inreda sÄklart, plockar med mig smÄ delar av naturen in gör jag hela tiden. Och det bÀsta jag vet Àr att krypa ner i renbÀddad sÀng med lakan som torkat ute. SÄ det gör jag ocksÄ hela tiden.

Men allt det dÀr resten.. Jag drar mig liksom för det in i det allra lÀngsta. DÄ Àr det vÀldigt bra att bo pÄ en gÄrd för det finns alltid nÄgot att göra ute som man kan skylla pÄ. Men! IgÄr kvÀll tog jag i vilket fall tag i berget med ren tvÀtt. Jag hade inga ursÀkter kvar och med en kaffekopp i nÀven gÄr det mesta rÀtt bra.

Idag verkar det som att redigheten frĂ„n igĂ„r har smittat för jag har grejat hela dagen. Jag har stĂ€dat hos kaninerna, plockat in Ă€gg och förpackat, samlat ihop all Ă„tervinning, vattnat alla mina blommor och plockat ihop alla tomma fodersĂ€ckar. Passade Ă€ven pĂ„ att diska hönsens vattenautomater & fodertrĂ„g. Det blir ett par pĂ„ femtiosex höns! 🐓

NĂ€r jag kom in tog jag Ă€ntligen tag i sĂ„dana dĂ€r saker jag borde ha gjort ett bra dag. Jag har t ex bra koll pĂ„ alla papper som rör djuren. Men mina egna "viktiga papper" förvarar jag i en skokartong under sĂ€ngen. Det Ă€r tydligen vĂ€ldigt udda sĂ„ nu Ă€r dom insorterade i en pĂ€rm som t.om har ett register. Om det inte Ă€r vuxenpoĂ€ng pĂ„ det sĂ„ vet jag inte vad. Jag har Ă€ven vikt undan alla vinterklĂ€der. (Mitt hus har bara plats för en sĂ€song Ă„t gĂ„ngen.🏡)

Jag har ocksĂ„ stĂ€dat ur sĂ€ngborden, badrumsskĂ„pen, rensat garderoberna och packat kassar till insamling. ♻

Nu har jag landat i sĂ€ngen och ska försöka vila en liten stund sĂ„ man orkar med ett natt pĂ„ jobbet. Ligger och lyssnar pĂ„ Pixi's purrningar, det (ovĂ€ntat) lugnande lĂ€tet frĂ„n tvĂ€ttmaskinen pĂ„ nedervĂ„ningen.. Och tĂ€nker att det bara Ă€r femtio jobbtimmar kvar innan semester. Jag kan erkĂ€nna att jag lĂ€ngtar lite till mĂ„ndag.. 💭

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela