carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp pĂ„ ett berg mitt i dom VĂ€stgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. đŸŒČđŸŒŸ

Midsommar đŸŒżđŸŒŒ

Publicerad 2016-06-28 09:00:58 i AllmÀnt,

Som den inbitna vintermĂ€nniska jag Ă€r sĂ„ fĂ„r jag faktiskt lov att erkĂ€nna att just midsommar Ă€r lite av en nyförĂ€lskelse för mig. Jag har alltid Ă€lskat julafton & nyĂ„rsafton högt. Men midsommar.. Det har bara smugit sig pĂ„ de sista Ă„ren. Men nu Ă€r den dĂ€r! I topp tre över dom bĂ€sta helgerna. 



KvĂ€llen före midsommar kom vĂ„ra danskar. Anders, Lotte och deras tvĂ„ smĂ„ hĂ€rliga barn. PĂ„ midsommarafton tog vi sovmorgon och sen var det full fart hĂ€r pĂ„ gĂ„rden. 

Jag Ă€r ju van att sköta den hĂ€r lilla mini-farmen ensam och nĂ€r Andreas vĂ€l Ă€r hemma försöker jag slĂ€ppa tyglarna lite grann Ă€ven om det gĂ„r sĂ„dĂ€r alla gĂ„nger. I vilket fall sĂ„ Ă€r planering inte varken en dygd av mina eller Andreas. SĂ„ mitt i allt annat stök skulle vi flytta alla ulltottarna till sommarbete. Det var inget fĂ„ren hade planerat in heller. Men till slut var fĂ„ren nere dĂ€r dom skulle och vi fick ordning pĂ„ allt. 

Vi packade in oss allihop och Ă„kte över till Elin och Tomas. Och vi hann med allt vi skulle. Allt sĂ„nt som borde hĂ€nda pĂ„ en midsommarafton. 

 
 

Plocka blommor, binda kransar, sjunga tramsiga sĂ„nger, leka, dricka nubbe och Ă€ta sill. Grilla, Ă€ta jordgubbar, skratta och lĂ€gga sju sorters blommor under kudden. 🌾


Magisk helg helt enkelt. Den dĂ€r midsommarn. ✹🌿 




Jag ser helt klart framemot nÀsta! Men dÄ ska vi inte flytta fÄr ocksÄ. Hoppas jag i alla fall. Fast Ä andra sidan Àr det rÀtt sÀkert att det blir precis just sÄ nÀr det gÀller oss.

Förhoppningsvis blir midsommardagen likadan ocksĂ„ för den var vĂ€ldigt bra den ocksĂ„. 


Morgonpromenad i en gyllene skog. Resten av dagen följde i samma tema. SĂ„ himla skönt.. Att bara fĂ„ vara och flyta med ibland. Och man gör alla mĂ„sten i sakta mak utan tidspress och med fint sĂ€llskap. 💛 Det har varit tungt ett tag att vara jag och den hĂ€r helgen var precis vad jag behövde. Mycket ljus, vĂ€rme och kĂ€rlek. 



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela