carolinharnesund.blogg.se

Bor i ett rött litet torp på ett berg mitt i dom Västgötska skogarna. Lever ett lugnt & stilla liv med mina djur. 🌲🌾

Det luktar vår.. 🌿

Publicerad 2016-03-18 08:58:00 i Allmänt,

Ännu en jobbnatt är avklarad. Jag har den stora förmånen att få jobba med min bästa kompis så inte nog med att allt jobb flyter på otroligt fint, det är ganska roligt också. 
 
Hela natten har vi glidit runt ute på småvägar & varit inlindade i en vit fluffig dimma. En sådan där sort så man bara ser några meter framför sig.. Och en sådan där sort så man känner sig inlindad som i ett duntäcke. Och att det ligger liksom lite över hela jorden. Dämpar alla ljud och allt blir så mjukt. Det är nästan lite samma känsla som när den första snön kommer & faktiskt blir liggande. Jag känner mig nästan lite andäktig. ✨ 
 
Sen kommer morgonen.. Man börjar ana solen.. Dimman skingrar sig lite sådär precis lagom. Himlen blir svagt pastellig. Och man hör den första fågeln för den här våren kvittra. Det är ändå då det känns som att det finns hopp om det mesta. 
 
Och jag skulle egentligen gått & lagt mig för en bra stund sen. Men jag har någon slags lyckokänsla i magen och kunde inte somna riktigt än.. Så jag var bara tvungen att mysa lite extra med fåren. Och bara titta på dom en lång stund. Om två veckor drar lamningen igång & det är så rogivande att bara sitta inne hos dom nu innan. Känna på magar & hur det sparkar. Hur det lever där inne & hur fåren redan ger ifrån sig dom där små ursöta igenkännings-bräken dom använder med lammen sen. Vi går en mysig tid till mötes nu.. 💙
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-18 16:02:34

Detta är ett av alla saker du ska göra, skriva! Du skriver så mysigt. Man myser med dig. Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela